Czego brakuje polskim przetwórcom mleka?

Prognozy dla rynku mleka w Polsce na 2025 rok są optymistyczne. Sezonowe wahania są charakterystyczne dla każdego roku i w 2025 jest podobnie. Całej branży mleczarskiej już o dłuższego czasu dokucza brak tłuszczu – mówi Maciej Tomaszewski, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska.

Mimo braku tłuszczu mlecznego prognozy są optymistyczne
W Polsce podobnie jak na zachodzie Europy, hodowcy powiększają swoje stada, ale przede wszystkim zwiększają mleczność krów. Więcej mleka od krowy najczęściej oznacza niższy tłuszcz.
Na ilość mleka na rynku oraz na stabilizację rynku wpływ mogą mieć choroby bydła, które trapią naszych sąsiadów – zwraca uwagę Maciej Tomaszewski

Hochland rozszerza ofertę patrząc na trendy konsumenckie
W 2025 roku rozszerzamy ofertę produktową we wszystkich kluczowych markach: Hochland, Almette i Valbon odpowiadając na aktualne trendy konsumenckie oraz potrzeby handlu.

W naszej ofercie oprócz klasycznych wariantów camembert i brie znalazły się w tym roku 2 nowości – jedyne na polskim rynku sery camembert w posypkach (śródziemnomorskiej i z pieprzem). Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy szczególnie w tej kategorii, są najbardziej otwarci na nowości produktowe – mówi dyrektor Tomaszewski


Silny trend prozdrowotny
Zdaniem dyrektora Hochland Polska, warto również wspomnieć o silnym trendzie w kierunku zdrowia i dobrostanu.

Zauważamy wyraźny wzrost zainteresowania zdrowym odżywianiem, zdrowym stylem życia, który wpływa na popularność produktów bez laktozy, serów niskotłuszczowych oraz serów o zwiększonej zawartości białka. Coraz większe znaczenie mają produkty funkcjonalne, o czystej etykiecie. Odpowiedzią na ten trend są również nowości, które proponuje marka Almette wprowadzając na rynek 2 produkty Almette Lekki (naturalny i z ziołami). Nowe warianty Almette zostały bardzo dobrze przyjęte przez konsumentów, co potwierdzają komentarze w mediach społecznościowych oraz dane odsprzedażowe – dodaje Tomaszewski
 

Współpraca