Powstała nowa organizacja dla konsumentów – Fundacja Forum Konsumentów

15.03.2019 -
Z dniem 15 marca ruszyła oficjalnie nowa organizacja dedykowana dbaniu o interesy konsumentów – Fundacja Forum Konsumentów, niezależna organizacja, która będzie mocnym, aktywnym i obiektywnym głosem konsumentów w debacie publicznej.
Fundacja będzie prowadzić konstruktywny dialog z decydentami, korporacjami i przedsiębiorcami dbając o dobro konsumentów. Będzie działać na rzecz grup konsumentów (nie zajmuje się indywidualnymi przypadkami łamania praw konsumenckich).
Główne obszary działalności fundacji to: systematyczne monitorowanie i badanie wybranych kategorii produktowych, inicjowanie i sygnalizowanie w debacie publicznej istotnych tematów z punktu widzenia konsumentów, uświadamianie i szerzenie wiedzy na temat praw i możliwości konsumentów oraz inspirowanie i promowanie właściwych postaw wobec konsumentów– szczególnie w świecie online.
Prezesem Fundacji jest Agnieszka Plencler: psycholog, z doświadczeniem po stronie agencji badawczych i marketingu. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w świecie badań marketingowych. Jako dyrektor projektu badawczego, później produktu i marketingu współtworzyła sukcesy Grupy PKP w latach 2013-2015 oraz marki LOT w latach 2015-2016. Od 2018 roku współpracuje z przedsiębiorcami w ramach budowania marek osobistych i przewodzi Forum Konsumentów.
W skład rady programowej, która będzie systematycznie poszerzana, wchodzą: Dominika Maison (prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynkowych i Społecznych, założycielka i prezes firmy badawczej Maison&Partners), Marcin Celejewski (ekspert w zarządzaniu strategicznym skupiony wokół zagadnień związanych z wykorzystaniem technologii we wsparciu rozwoju biznesu), Tomasz Baran (partner merytoryczny w ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna, adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego).
(15.03.2019 za portalspozywczy.pl)