Produkty niszowe dają wyższe marże

08.05.2018 -
Produkty niszowe charakteryzują się wyższą wartością dodaną. Specyfika produktów niszowych umożliwia jednocześnie łatwiejsze wyróżnianie swojego produktu na tle konkurencji, a w konsekwencji pozwala na osiągnięcie relatywnie wysokiej marży – powiedział Jakub Olipra, ekonomista Crédit Agricole Bank Polska S.A.
Zwraca uwagę, że należy jednak pamiętać, że produkty niszowe to mały wycinek rynku. Patrząc na samo mleko organiczne, to zgodnie z danymi FiBL stanowi ono zaledwie 2,7% całkowitej unijnej produkcji mleka. – Stąd produkty niszowe są szczególnie atrakcyjne dla mniejszych firm, które nie są w stanie konkurować dużą skalą produkcji. Z kolei dużym firmom często nie opłaca się zagospodarowywać tego niewielkiego fragmentu rynku – mówi Jakub Olipra.
Dodaje, że dobrym przykładem sukcesu produktów niszowych w Polsce jest rynek piwa, gdzie małe, lokalne, rzemieślnicze browary swoimi produktami z powodzeniem zdobyły część rynku kosztem międzynarodowych koncernów.
(08.05.2018 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. CA)