Rośnie popyt na produkty mleczne w szklanych opakowaniach

29.05.2018 -

Z okazji Światowego Dnia Mleka, firmy O-I i Robico przeprowadziły badanie wśród polskich konsumentów, aby poznać świadomość zalet świeżego mleka w szkle w Polsce. Jak wynika z ankiety, mleko świeże pasteryzowane i UHT to dwa najbardziej rozpoznawalne rodzaje mleka. 1/3 z nas nie wie jednak czym się różnią. Ponad połowa badanych uważa, że szkło to materiał opakowaniowy najczęściej kojarzony ze świeżością mleka.

Wyniki pokazały, że Polacy bardzo dobrze orientują się w rodzajach mleka dostępnych na rynku. Najwięcej, bo aż 76% respondentów zna mleko świeże pasteryzowane, a 73% UHT. Większość z nas deklaruje, że wie czym różnią się te dwa rodzaje mleka – wg 1/4 badanych mleko UHT posiada dłuższy termin przydatności do spożycia. 17% z nas uważa, ze mleko UHT i świeże pasteryzowane odróżnia smak. Jednocześnie 1/3 badanych nie ma wiedzy na temat różnic między mlekiem świeżym i UHT. Świadomość różnicy jest szczególnie niska wśród najmłodszej grupy wiekowej – „nie wiem” odpowiedziało 47% osób w wieku 18-24.

Świeże mleko podlega minimalnej obróbce cieplnej – pasteryzacji, która gwarantuje bezpieczeństwo dla zdrowia konsumenta, a jednocześnie minimalizuje zmiany w składzie chemicznym i fizycznym, także smaku produktu. Zimne Mleko Robico to pierwsze polskie mleko produkowane z zastosowaniem metody mikrofiltracji. To najbardziej innowacyjna i nowoczesna technologia produkcji mleka na polskim rynku. Mikrofiltracja daje możliwość obniżenia temperatury pasteryzacji i zachowania aktywności naturalnie występujących w mleku substancji bakteriostatycznych – powiedział Andrzej Szczepański, prezes Robico.

Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną konsumentów i bardzo wyraźnym trendem związanym ze zdrowym stylem życia w całej Europie, rośnie popyt na produkty mleczne w szkle. Na przykład, media w Wielkiej Brytanii zauważają powrót do codziennej dostawy mleka w opakowaniach szklanych bezpośrednio pod drzwi mieszkańców. Także w Polsce Robico dostrzega rosnące zainteresowanie mlekiem w szkle, nie bez powodu: dla większości respondentów to opakowania szklane najbardziej kojarzą się ze świeżością mleka. Aż 54% Polaków wybrało szkło jako najlepsze opakowanie do świeżego mleka, 23% wskazało karton, a tylko 15% respondentów wybrało opakowania plastikowe.

Świeże mleko to produkt o wyjątkowo wysokiej jakości, a obojętny charakter szkła pomaga zachować jego wartości odżywcze. Takie połączenie – świeże mleko i szklana butelka – jest najkorzystniejszym rozwiązaniem prozdrowotnym. Co więcej, wyjątkowość szkła polega na tym, że można je przetapiać i poddawać recyklingowi w nieskończoność. Szkło to materiał, w 100% odnawialny, co czyni go jednym z najbardziej zrównoważonych materiałów opakowaniowych.

Produkty najwyższej jakości pakowane są w najlepsze opakowania. Szkło uważane jest za materiał, który zapewnia najwyższą jakość. Jest bezpieczne dla zdrowia i pomaga w zachowaniu naturalnego smaku oraz aromatu produktu. Wybór szkła był ważnym filarem naszych działań marketingowych, kiedy wypuściliśmy na rynek Zimne Mleko – szkło pomaga w tworzeniu wizerunku naszego produktu, który jest zdrowy i wysokiej jakości. Dodaje Zimnemu Mleku autentyczności, pomagając jednocześnie nam uwydatnić jego cechy – świeżość i wysoką jakość – powiedział Andrzej Szczepański.

Wartości odżywcze mleka znane są od wieków. Tradycja picia mleka ze szkła jest również głęboko zakorzeniona w naszej świadomości. Teraz, gdy widoczny jest trend zdrowego stylu życia, powrót do tej tradycji staje się zauważalny. Jak pokazują badania, 1/3 (37%) Polaków używa mleka codziennie. Najczęściej wykorzystujemy je jako dodatek do potraw i napojów. Sporą grupę stanowią osoby, które piją mleko samodzielnie, taką odpowiedź wskazało aż 44% badanych.

Nabiał i szkło to połączenie, wywołujące w nas bardzo pozytywne skojarzenia. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Robico i produkować butelki do jedynego świeżego mleka w szkle w Polsce. Jesteśmy także bardzo dumni z samego projektu butelki Zimnego Mleka, która została zaprezentowana w najnowszym globalnym O-I Design Book. Katalog dystrybuowany był wśród klientów i wiodących na świecie agencji projektowych – powiedziała Magdalena Woronowicz, dyrektor ds. Sprzedaży na Europę Północno-Wschodnią w O-I.

(29.05.2018 za portalspozywczy.pl)


Współpraca