Walka o przywództwo cenowe między sieciami

16.12.2016 -

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl podium lidera i miano najtańszej sieci handlowej dzielą między siebie – w zależności od miasta – trzy szyldy: Kaufland, Auchan i Carrefour.

Większość badanych sieci handlowych proponuje zakupy w bardzo zbliżonych cenach od ok. 240 do 255 zł. Na przestrzeni roku w sieciach handlowych najmocniej podrożał cukier, masło i sery.

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 228 zł w Poznaniu do 247,5 zł w Trójmieście. W porównaniu październikiem br. jest to wzrost cen o ok. 8-14 zł (220-233 zł), zaś w porównaniu z ubiegłorocznymi Świętami jest to podwyżka o ok. 20 zł (211-231 zł). Sieć utrzymała przywództwo cenowe w trzech miastach: Bydgoszczy, Poznaniu i Warszawie.

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić w cenie ok. 237 zł wobec 239,5-243 zł w październiku br. i 224-232 zł w grudniu 2015. Oznacza to, że na przestrzeni miesiąca ceny w Kauflandzie spadły o 2,5-6 zł zaś na przestrzeni roku wzrosły o 5-13 zł w zależności od miasta. W tym badaniu Kaufland okazał się najtańszym marketem na Górnym Śląsku, w Krakowie, Trójmieście oraz we Wrocławiu.

W Carrefour podobne zakupy kosztują obecnie od 241-243 zł w zależności od miasta. W porównaniu z październikiem br. jest to podwyżka o ok. 8 zł (233- 235 zł), w porównaniu z grudniem 2015 roku jest to spadek cen o ok. 10 zł (249,5 -252 zł). Jednocześnie Carrefour okazał się najtańszym marketem na rynku lubelskim.

Monitoring przeprowadzono w weekend 9-11 grudnia 2016 przez ankieterów dlahandlu.pl i taketask.pl.

(16.12.2016 za dlahandlu.pl)

 


Współpraca