15 milionów uratowanych paczek niespodzianek – Too Good To Go podsumowuje 6 lat w Polsce

Przez 6 lat działalności partnerzy Too Good To Go w Polsce uratowali przed zmarnowaniem 15 mln Paczek Niespodzianek o wartości 610 mln złotych. W ciągu trzech ostatnich lat tempo wzrostu korzystania z aplikacji Too Good To Go zwiększyło się aż pięciokrotnie, co pokazuje rosnącą popularność rozwiązania w czasach efektywności kosztowej.
Too Good To Go to firma wpływu społecznego i największy marketplace do zarządzania nadwyżkami żywności. Za pomocą aplikacji łączy użytkowników z biznesami takimi jak restauracje, piekarnie, supermarkety czy sklepy typu convenience. Odbiorcy mogą kupić wciąż świeże, nadwyżkowe jedzenie nawet za 1/4 ceny wyjściowej. Dziś z Too Good To Go korzysta 4,5 miliona użytkowników oraz z ponad 8 100 partnerów.W ciągu pierwszych trzech lat działalności w Polsce, użytkownicy Too Good To Go uratowali ponad 2 miliony Paczek Niespodzianek. W kolejnych trzech latach liczba ta wzrosła aż do 15 milionów, co oznacza pięciokrotne przyspieszenie i aż 15 000 ton jedzenia, które nie trafiło do kosza.
Dzięki stale rosnącej sieci partnerów oraz nowym rozwiązaniom, jak niedawno uruchomionej usłudze Box Too Good To Go, oferta staje się coraz bardziej dostępna nawet w małych miejscowościach. Z Too Good To Go korzystają m.in. Carrefour, Biedronka, Auchan, a także z Costa Coffee, Starbucks, Green Caffe Nero, North Food, Gorąco Polecam, BP, Shell, Circle K, a także znane marki jak Sonko, Heinz, OSHEE, Pudliszki, Mieszko.
Osiągnięcie 15 milionów uratowanych Paczek Niespodzianek to dla nas powód do ogromnej dumy. Ten sukces nie byłby możliwy bez niesamowitego zaangażowania naszej społeczności użytkowników, partnerów oraz 50-osobowego polskiego zespołu, który każdego dnia podejmuje wysiłek, aby ratować żywność przed zmarnowaniem. Tempo wzrostu popularności aplikacji Too Good To Go w Polsce jest imponujące – powiedziała Anna Podkowińska-Tretyn, Country Director Too Good To Go w Polsce i Czechach.
Globalnie Too Good To Go dostępne jest na 19 rynkach. Jeszcze w tym roku w planach ma kolejne ekspansje oraz dalsze działania w kierunku skutecznego minimalizowania strat żywności w całym łańcuchu dostaw, wprowadzając innowacje i rozwijając ofertę produktów.
***
O Too Good To GoToo Good To Go, certyfikowany BCorp, to firma wpływu społecznego. Pomaga partnerom odblokować zysk z nadwyżkowej żywności, jednocześnie zmniejszając skalę marnowanego jedzenia. Wraz z 100 mln zarejestrowanych użytkowników i 175 000 aktywnymi partnerami w 19 krajach, tworzy największy na świecie marketplace do sprzedaży nadwyżek żywności.
Od czasu swojej premiery w 2019 r. w Polsce, aplikacja Too Good To Go pomogła uratować przed zmarnowaniem ponad 15 milionów posiłków, co odpowiada 40 000t emisji CO2e. Według Projektu Drawdown (2020) niemarnowanie żywności to działanie numer jeden, które pomaga w rozwiązaniu kryzysu klimatycznego poprzez ograniczenie wzrostu temperatury do 2˚C do 2100 roku.