Jakie artykuły Polacy kupowali najczęściej? Kaufland podsumowuje rok

Kaufland podsumował miniony rok, analizując preferencje zakupowe klientów. Analiza sprzedaży w sieci Kaufland pokazuje, że klienci coraz chętniej sięgają po produkty marek własnych – szczególną popularnością cieszyły się linie K-Classic oraz K-Stąd Takie Dobre, które stały się absolutnymi bestsellerami. W 2024 roku dynamicznie rozwijał się również program lojalnościowy Kaufland Card oraz platforma marketplace, oferując klientom jeszcze więcej korzyści i wygody.

Miniony rok uwidocznił pewne trendy w zwyczajach zakupowych Polaków. W kategorii artykułów spożywczych największy udział w sprzedaży marek własnych osiągnęła K-Classic oraz rozwijane wraz z lokalnymi dostawcami K-Stąd Takie Dobre, w którego ofercie znajdują się, m.in. wędliny, nabiał czy dania gotowe, co potwierdza rosnącą świadomość konsumencką oraz większe zainteresowanie polskimi produktami.

Polacy wybierają marki własne
Dane z 2024 roku wyraźnie pokazują rosnącą świadomość konsumentów oraz ich zainteresowanie polskimi produktami. W kategorii artykułów spożywczych największy udział w sprzedaży marek własnych osiągnęła linia K-Classic, a także rozwijana we współpracy z lokalnymi dostawcami marka K-Stąd Takie Dobre – oferująca m.in. wędliny, nabiał i dania gotowe.
Kaufland sukcesywnie poszerzał swoją ofertę marek własnych. W 2024 roku na półkach pojawiła się m.in. linia K-Carinura dla zwierząt oraz poszerzona oferta K-Bio, obejmująca produkty dla dzieci i niemowląt. Niekwestionowanym hitem okazała się jednak K-ASIA – marka produktów inspirowanych kuchnią azjatycką, która zanotowała najszybszy wzrost sprzedaży. Dodatkowo w obszarze produktów przemysłowych prawdziwym sprzedażowym hitem stały się narzędzia warsztatowe i ogrodowe Parkside.

Coraz więcej użytkowników
Rosnącą popularnością cieszy się również program lojalnościowy Kaufland Card. W 2024 roku liczba użytkowników aplikacji przekroczyła 5 mln, a do programu dołączyło 1,3 mln nowych osób. Nowością było także uruchomienie platformy Kaufland Marketplace, która od początku cieszy się dużą popularnością. W ciągu kilku miesięcy skorzystało z niej tysiące użytkowników, uzyskując dostęp do szerokiego asortymentu. Marketplace pozwala klientom na wygodne zakupy online i jeszcze większy wybór produktów, co czyni go kolejnym krokiem w cyfrowym rozwoju sieci.

Kaufland na podium rankingu Listonic
2024 rok przyniósł Kaufland Polska także ważne wyróżnienie – sieć po raz pierwszy w historii znalazła się na podium rankingu popularności sieci handlowych Listonic. W minionym roku w aplikacji Listonic powstało pół miliona list zakupowych, a Kaufland był jednym z najczęściej wskazywanych sklepów. To wyjątkowe wyróżnienie, ponieważ opiera się na rzeczywistych wyborach konsumentów, którzy planują zakupy w aplikacji. W nowym roku Kaufland planuje dalszy rozwój oferty i jeszcze więcej innowacyjnych rozwiązań, które ułatwią klientom codzienne zakupy.
 

Współpraca