Nowa Zelandia: Mleko organiczne 50% w górę, Fonterra wchodzi w nowy segment

11.05.2015 -

Sprzedaż mleka organicznego wzrosła w Nowej Zelandii o 50%. Wartość wszystkich produktów spożywczych bio sprzedawanych w Nowej Zelandii wyniosła 133 mln USD. Dlatego popularna w Azji marka mleka Anchor, należąca do Fonterry, zwraca się w stronę konsumentów poszukujących mleka bio. Firma wchodzi w segment dotychczas zarezerwowany dla produktów z wyższej cenowej półki, dostępnych tylko w wybranych regionach kraju. Mleko Fonterry będzie dostępne dla większej grupy konsumentów dysponujących także skromniejszym budżetem.



Tim Deane, Dyrektor Zarządzający Markami Fonterry w Nowej Zelandii mówi wprost: – Ufamy rynkowi i wierzymy w pozytywny odzew ze strony konsumentów. Jednocześnie – podkreśla Deane – mleczarstwo organiczne jest wyzwaniem i ciężką pracą. Dochodzi tu potrzeba odseparowania mleka organicznego w produkcji od mleka zwykłego. Ale 72% Nowozelandczyków mówi, że gdyby mleko organiczne było bardziej dostępne – kupowaliby je częściej. Kolejne 25% klientów, że gdyby mogli je kupić w supermarkecie – to zmieniliby swoje zakupy.
Część farm, które dostarczają mleko była już certyfikowana w 2010 roku.
Mleko organiczne dostarczane będzie w opakowaniach w 100% poddawanych recyklingowi, w których mleko chronione jest przed dostępem światła, dzięki czemu zachowuje dłuższą świeżość.


(11.05.2015 za forum mleczarskie)
 


Współpraca