Polska to bardzo innowacyjny rynek. Jest dla nas priorytetem w tym regionie

22.02.2017 -

– Polska jest bardzo innowacyjnym i szybko rozwijającym się rynkiem i jest dla Tetra Pak priorytetem w tym regionie. Nasz wkład w polską gospodarkę to przede wszystkim wdrażanie wraz z naszymi partnerami biznesowymi nowoczesnych rozwiązań do obróbki i pakowania płynnych i półpłynnych produktów żywnościowych – mówi Kinga Sieradzon, dyrektor generalny Tetra Pak Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.



Kinga Sieradzon zapewnia, że priorytetem spółki jest oferowanie klientom rozwiązań zmniejszających ich koszty produkcyjne, zarazem odpowiadających wymogom środowiskowym i trendom konsumenckim

– Wraz z naszymi klientami pracujemy nad zwiększaniem ich konkurencyjności na rynku przez wdrażanie innowacji produktowych i opakowaniowych. Cały czas śledzimy trendy rynkowe i konsumenckie dzieląc się zgromadzoną wiedzą – zapewnia.

W roku 2015 firma Tetra Pak zakupiła firmę Obram S.A., lidera rynku w dziedzinie rozwiązań z zakresu produkcji serów w Polsce, Rosji, Białorusi i innych krajach Europy Wschodniej. – Zakup wzmocnił i uzupełnił portfolio produktów oraz wiedzę Tetra Pak, dając klientom dostęp do szerszej oferty rozwiązań zapewnianych przez jedną firmę, szczególnie w zakresie produkcji serów świeżych, półtwardych oraz formowania i solenia na terenie zakładu – dodaje Kinga Sieradzon.

I dodaje: – Nasi klienci ciągle stawiają przed nami nowe wyzwania szukając innowacji produktowych, technologicznych i opakowaniowych. Dlatego w najbliższym czasie będziemy skupiać się na wdrażaniu naszych nowych formatów opakowań, które wychodzą naprzeciw zmieniającym się trendom rynkowym i oczekiwaniom konsumentów. Najnowszym przykładem wdrożonych innowacji są debiuty na polskim rynku mleczarskim nowych opakowań w segmencie produktów dziecięcych – Tetra Brik Aseptic® Slim Leaf o pojemności 200 ml ze słomką sensoryczną, zaprojektowaną specjalnie aby zapewnić doznania smakowe podczas picia czy opakowanie Tetra Brik Aseptic® Base Crystal o pojemości 250 ml pozwalające na wykorzystanie elementów załamań kartonika do uatrakcyjnienia grafiki opakowania – wylicza Kinga Sieradzon.

Oprócz poszerzania portfolio opakowań firma skupia się również na usługach i opracowywaniu technologii, które pozwalają na redukcję zużycia surowców oraz zwiększenie wydajności produkcji. – Klientom z branży mleczarskiej czy sokowniczej proponujemy tzw. rozwiązania end-to-end, a więc od przyjęcia surowca, przez jego obróbkę do zapakowania w opakowania jednostkowe i dalej opakowania zbiorcze gotowe do ostatecznej wysyłki z zakładu produkcyjnego – dodaje.

Tetra Pak to światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności. Firma zatrudnia 23 tysiące osób w swoich 80 oddziałach.

Tetra Pak zarejestrował oddział w Polsce 29 marca 1990 roku, jednak pierwsza linia opakowaniowa Tetra Pak ruszyła rok wcześniej w zakładach Hortex w Przysusze. W Polsce działa około 100 linii pakujących, 299 urządzeń dystrybucyjnych i ponad 900 urządzeń procesowych Tetra Pak. Firma oferuje kompletne linie technologiczne do produkcji mleka, przetworów mlecznych, soków i napojów owocowych i warzywnych oraz przetworów owocowo-warzywnych.

(22.02.2017 za portalspozywczy.pl)

 

Współpraca