Prezes Milkpol S.A. mówi o trendach rynkowych

02.05.2016 -
– Od pewnego czasu obserwujemy wzrost świadomości konsumenckiej dotyczący spożywanych produktów. Coraz częściej Polacy sprawdzają co kupują i co jedzą, częściej wybierają produkty z tak zwaną „czystą etykietą”, niż te z najniższą ceną – powiedziała Aleksandra Świerczyńska, prezes zarządu Milkpol SA.
Jej zdaniem, widoczne są również zmiany w diecie Polaków, większym powodzeniem cieszą się produkty niskoprzetworzone i naturalne. – Oczywiście, pozostaje też wierna grupa nabywców produktów smakowych, „wygodnych” z długim terminem przydatności, ale dla firm takich jak Milkpol rosnący popyt na zdrowe, naturalne wyroby mleczarskie jest szansą dalszego rozwoju – uważa prezes Świerczyńska.
Drugim niezwykle istotnym trendem jest intensywny rozwój segmentu HoReCa. – HoReCa jest dynamicznie rozwijającym się segmentem rynku i nadal rośnie zapotrzebowanie na produkty jemu dedykowane. Na przestrzeni ostatnich lat zmienił się sposób spędzania wolnego czasu przez społeczeństwo. Polacy chętniej wychodzą z domu, planują weekendowe wyjazdy i aktywnie spędzają czas, co ma przełożenie na wzrost wydatków na ten cel – twierdzi Aleksandra Świerczyńska.
Milkpol od wielu lat dostarcza swoje wyroby do restauracji, cukierni i firm cateringowych, które doceniają wysoką jakość naszych produktów. Praktycznie w każdej grupie asortymentowej marki Czarnocin są wyroby konfekcjonowane w dogodny sposób dla odbiorców HoReCa. – Aktualny plan dywersyfikacji kanałów sprzedaży naszych wyrobów zawiera aktywizację współpracy z przedstawicielami tego rynku – dodaje.
(02.05.2016 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)