Rekomendacje i opinie znajomych są istotne dla 72% konsumentów

13.04.2016 -

Dla konsumentów i ich decyzji zakupowych kluczowe jest doświadczenie z marką – czyli to, co dzieje się podczas korzystania z produktu po zakupie – wynika z badania przeprowadzonego przez IQS. Znajomi w większym stopniu niż celebryci mogą zachęcić do zakupu.

Dla 90% badanych wpływ na decyzje zakupowe ma doświadczenie z produktem danej marki. 48% ankietowanych deklaruje z kolei, że na ich chęć zakupu nie wpływa obecność znanej osoby w reklamie.

Taka postawa jest częstsza u osób młodszych (do 34 lat) i lepiej wykształconych. 39% stanowią osoby, dla których pojawienie się w reklamie celebrytów jest w stanie pozytywnie wpłynąć na poziom zaufania do marki i sprawić, że chętniej po nią sięgną. Częściej twierdzą tak osoby w wieku powyżej 35 lat.

Duże znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych mają rekomendacje i opinie znajomych, wynikające z ich doświadczeń – są istotne dla 72% badanych. 

(13.04.2016 za proto.pl)


Współpraca