Bezpłatne terminale trafiły do przedsiębiorców w ramach programu Polska Bezgotówkowa

06.02.2018 -

Fundacja poinformowała o przekazaniu przedsiębiorcom pierwszych terminali płatniczych dofinansowanych w ramach Programu Polska Bezgotówkowa. Do Programu przystąpiło już sześciu agentów rozliczeniowych, z którymi przedsiębiorcy mogą podpisywać umowy, aby korzystać z bezpłatnych terminali.

Jako pierwszy z 12-miesięcznego zwolnienia z opłat skorzystał pan Andrzej, właściciel stoiska na warszawskim bazarku. Bezpłatny terminal zainstalowała mu firma First Data Polcard. – Klient płacący kartą zazwyczaj robi większe zakupy i dzięki temu wydaje więcej. Bez wahania polecam wszystkim firmom takim jak moja skorzystanie z Programu Polska Bezgotówkowa – komentuje pan Andrzej.

Według badania przeprowadzonego przez Mastercard w kwietniu 2016 roku, 55% Polaków chce płacić wyłącznie kartą. Przedsiębiorcy nieprzyjmujący transakcji bezgotówkowych tracą co czwartego klienta.

Detalistom, którzy kwalifikują się do udziału w Programie, oferuje on możliwość finansowania do 3 terminali płatniczych przez okres roku. Dzięki inicjatywie Fundacji i przeznaczeniu ok. 600 mln zł, w ciągu 3 lat w Polsce może przybyć około pół miliona nowych terminali płatniczych.

Do Programu „Polska Bezgotówkowa” mogą zgłaszać się mali i średni przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć przyjmowanie płatności bezgotówkowych za swoje towary i usługi, a w okresie ostatnich 12 miesięcy w swoim punkcie handlowo-usługowym nie akceptowali płatności bezgotówkowych. Do udziału w Programie uprawnieni są chętni przedsiębiorcy, którzy posiadają maksymalnie 5 placówek detalicznych.

Przedsiębiorca, który zdecyduje się przyłączyć do Programu, otrzyma wsparcie ze strony Fundacji polegające na pokryciu kosztów związanych z otrzymaniem terminala do akceptacji kart oraz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy. Detalista może otrzymać maksymalnie trzy terminale, w tym jeden terminal mPOS. Dla każdego terminala okres dofinansowania jest liczony przez 12 miesięcy osobno, od momentu jego instalacji.
Za realizację Programu będą odpowiedzialni agenci rozliczeniowi, którzy będą podpisywać
z przedsiębiorcami odpowiednie umowy. Obecnie są to eCard S.A., eService, First Data Polska SA (Polcard), Paytel SA, PKO Bank Polski, ING Bank Śląski SA. Oferta jednego z agentów dostępna będzie także w placówkach banków spółdzielczych SGB. Niebawem dołączą do nich kolejni.

Do 2020 roku Fundacja będzie prowadzić intensywne działania informacyjno-edukacyjne kierowane do posiadaczy kart i przedsiębiorców.

(06.02.2018 za dlahandlu.pl)


Współpraca