Kaufland wspiera zdrowie psychiczne dzieci przy współpracy z Fundacją BloomPro

Kaufland od lat aktywnie angażuje się w działania prospołeczne, wspierając lokalne organizacje. Jednym z najnowszych projektów firmy jest współpraca z Fundacją BloomPro, która polegała na wsparciu wydarzenia dla blisko 300 uczniów. Uczestnicy wzięli udział w wyjątkowych warsztatach poświęconych emocjom, relacjom oraz kompetencjom społecznym.

Jak wynika z danych Rzecznika Praw Dziecka, blisko 30% dzieci i nastolatków w Polsce miało przynajmniej jeden epizod depresyjny w ciągu ostatniego roku. W odpowiedzi na rosnące potrzeby związane ze zdrowiem psychicznym młodych ludzi Kaufland postanowił wesprzeć Fundację BloomPro – organizację, która od lat zajmuje się rozwojem kompetencji społecznych.

Projekt „MotyLOVE”, realizowany w gminie Kobierzyce, objął uczniów dwunastu klas czwartych szkół podstawowych. Blisko 300 dzieci uczestniczyło w warsztatach, których celem było rozwijanie umiejętności społecznych, nauka rozpoznawania własnych emocji oraz budowanie pewności siebie. Dwudniowe spotkania miały charakter plenerowy i artystyczny. Uczniowie, podzieleni na zespoły, wspólnie pracowali nad krótkimi formami audiowizualnymi, prezentując swoje refleksje na wylosowane tematy. Efektem ich pracy było stworzenie 12 historii, które poruszają kwestie emocji, wartości oraz codziennych wyzwań.

W Kauflandzie aktywnie angażujemy się w inicjatywy, które w praktyczny sposób wspierają rozwój młodych ludzi. Prowadzimy projekty edukacyjne i wspieramy ośrodki pomocowe, ale dziś jednym z głównych wyzwań jest zdrowie psychiczne najmłodszych. Dlatego z satysfakcją wspieramy inicjatywy takie jak „MotyLOVE”, które umożliwiają młodym ludziom lepsze zrozumienie siebie, swoich emocji i relacji – mówi Katarzyna Łosińska-Burdzy, Dyrektor Pionu Corporate Affairs w Kaufland Polska.

Zaangażowanie w działania społeczne i edukacyjne stanowi integralną część strategii zrównoważonego rozwoju Kaufland. Sieć realizuje inicjatywy wspierające grupy społeczne wymagające szczególnego wsparcia, wprowadzając w ostatnich tygodniach „ciche godziny” w swoich sklepach i ułatwiając zakupy osobom wrażliwym na bodźce. Firma rozwija również program edukacyjny „Eko od dziecka”, w ramach którego pracownicy prowadzą zajęcia dla uczniów klas 1-3 z zakresu niemarnowania żywności i troski o środowisko.

Więcej informacji o działaniach CSR podejmowanych przez Kaufland można znaleźć na stronie internetowej: www.kaufland.pl.
 

Współpraca