Nowe trendy sprzyjają rynkowi jogurtów

24.08.2016 -

Kurczący się rynek jogurtów może w końcu ruszyć, wpisując się w aktualne trendy. A to przez ruch jaki mogą wywołać jogurty pitne.

– Jogurty pitne zawsze były traktowane po macoszemu i producenci skupiali się na rozwoju tych w kubkach. Niesłusznie, bo to pitne mogą nakręcić ruch na rynku – twierdzi Tom Vierhile z firmy badawczej Canadean na łamach branżowego portalu just-drinks.com, na który powołuje się „Puls Biznesu”.

Jego zdaniem, to one odpowiadają na rosnące trendy – poszukiwania przekąsek na różne pory dnia czy wyboru produktów z wysoką zawartością białka. Tym samym jogurty są w stanie konkurować o konsumentów z producentami wszelakich przekąsek, np. ciastek zbożowych, kabanosów, czy producentami napojów funkcjonalnych, a więc wyjść szeroko poza kategorię przetworów mlecznych.

Na rynku amerykańskim dostrzegła to już firma Chobani, uważana za inicjatorkę mody na jogurty greckie, która dotarła również do Polski. Spółka wprowadziła całą linię jogurtów pitnych – oczywiście w duchu trendów prozdrowotnych – z wysoką zawartością białka, zmniejszoną ilością cukru i różnymi dodatkami nie tylko owoców, ale też warzyw, biorąc tym samym przykład z producentów soków. To jeden z przykładów podawanych przez firmę badawczą Canadean. Jest też polski wątek jogurtowych innowacji – za jeden ze swoich pitnych miksów chwalona jest Bakoma.

(24.08.2016 za Puls Biznesu)


Współpraca