Polacy coraz częściej sięgają po produkty convenience

16.05.2017 -

Producenci żywności prześcigają się w pomysłach, jak ułatwić życie i oszczędzić czas zabieganym konsumentom. Dlatego trend convenience na rynku spożywczym w Polsce jest coraz mocniejszy. Według prognoz Polskiej Izby Opakowań, w 2020 roku opakowania wygodnej żywności stanowić będą ok. 8-10% rynku opakowań żywności o wartości ok. 2,9 – 3,1 mld zł.

Według raportu „Polski Rynek Handlu Spożywczego w latach 2010-2020” opracowanego przez firmę doradczą Roland Berger, tempo wzrostu segmentu convenience będzie 3-krotnie szybsze niż całego rynku spożywczego. Szacuje się, że w ciągu najbliższych trzech lat wzrośnie o 12,5% średniorocznie. Przekłada się to na branżę opakowań, która również coraz bardziej wpisuje się w ten trend. Opakowania typu convenience to: mniejsze gramatury porcji czy też możliwość podgrzania dania w opakowaniu – bez konieczności przekładania go na talerz.

Zdaniem Wojciecha Kochańskiego, eksperta z DNB Bank Polska S.A., Polacy coraz częściej sięgają po produkty convenience. Jego zdaniem to konsekwencja szybszego trybu życia oraz rosnącej liczby jednoosobowych gospodarstw domowych.

– Szczególnie chętnie sięgamy po produkty convenience w segmencie dań gotowych (lunch boxy, gotowe zupy), owoców i warzyw (np. „wygodne” warzywa lub sałatki), produktów mlecznych czy napojów gorących (kawa na wynos). Jeżeli chodzi o potencjał rozwoju rynku opakowań convenience, to spodziewałbym się tutaj dwucyfrowej dynamiki, a motorem napędowym wydaje się być wspomniany sektor dań gotowych.

(16.05.2017 za dlahandlu.pl)


Współpraca