Polacy nie gęsi swoje mleczarstwo też mają

Zapraszamy na cykliczny wywiad Krzysztofa Wróblewskiego z Prezesem Polskiej Grupy Mleczarskiej Jarosławem Malczewskim.


Rozmowa Krzysztofa Wróblewskiego z Jarosławem Malczewskim koncentruje się na nowej strategii dla polskiego mleczarstwa, przygotowywanej przez zagraniczną firmę IFCN. Dokument zakłada znaczące powiększenie gospodarstw mlecznych, co wiąże się z ogromnymi nakładami inwestycyjnymi i koniecznością zadłużenia rolników. Krytykowane jest także nierówne finansowanie – podczas gdy w Polsce oprocentowanie kredytów inwestycyjnych wynosi nawet 12%, w Niemczech czy Francji jest ono bliskie zeru. Dodatkowo branży zagraża konkurencja z Ukrainy, Rosji i krajów Mercosur, które mają dostęp do tańszego kapitału. Rozmówcy wskazują na potrzebę stworzenia polskiej kontrstrategii, uwzględniającej realia lokalnego rynku oraz opinie rodzimych ekspertów i liderów branży.

Współpraca