Producenci FMCG ponownie wyróżnieni podczas finału BLIX AWARDS. Rozdano 25 specjalnych nagród

W tym roku po raz drugi w historii programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” zostały rozdane nagrody dla sektora FMCG. W szeroko zakrojonym badaniu Grupy BLIX, przy udziale merytorycznym UCE RESEARCH i KANTAR Polska, Polacy wyrazili ponad 634 tys. opinii na temat przeszło 1,3 tys. marek. Konsumenci wskazywali te, które najczęściej wybierają podczas codziennych zakupów w sklepach stacjonarnych. Przyznano aż 25 specjalnych nagród. Oficjalna gala wręczenia statuetek odbyła się w Nobu Hotel Warsaw.


We wtorek – 22 października – odbyła się długo wyczekiwana V Gala Blix Awards 2024, podczas której zostały wręczone nagrody wybranym przez konsumentów sieciom handlowym i markom FMCG. Oprócz tego miały miejsce 4 prelekcje oraz 2 panele dyskusyjne dotyczące tego, jak obecnie wyglądają branża retailowa i FMCG oraz jaka czeka je przyszłość.

Nagrody Grand Priex Blix Awards 2024 otarzymali: za wyjątkowe osiągnięcia w branżach retail i FMCG - Kantar, Oshee, Kaufland, Wiadomości Handlowe oraz iab.pl.

Zostały przyznane także nagrody dla sieci handlowych za: 
  • prospołeczna sieć roku
  • innowacyjna sieć roku
  • najlepsze promocje
  • debiuty roku
  • produkty regionalne i lokalne -  najlepsza oferta
  • zdrowa żywność - najlepsza oferta


Docenieni zostali także dziennikarze: Piotr Mazurkiewicz - Rzeczpospolita, Edyta Kochlewska - dlahandlu.pl, Agnieszka Domki-Rybka - Gazeta Pomorska, oraz Michał Tomaszkiewicz - Radio Zet.
 
 
Jak podkreślają organizatorzy programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”, przyznanie drugi rok z rzędu nagród BLIX AWARDS w kategorii FMCG ma szczególne znaczenie, bo jest to wyraz realnych preferencji polskich konsumentów, którzy na co dzień dokonują zakupów. Nagrody w kategorii FMCG zostały przyznawane przez konsumentów, na podstawie wyników badania Grupy BLIX, przy udziale merytorycznym UCE RESEARCH i KANTAR Polska. 
W tym roku konsumenci wyrazili ponad 634 tys. opinii na temat przeszło 1,3 tys. marek FMCG funkcjonujących na polskim rynku. Polacy wskazywali te, które najczęściej wybierają podczas codziennych zakupów w sklepach stacjonarnych. W konsekwencji przyznano 25 specjalnych nagród. I tak w segmencie Produktów spożywczych laureatem jest marka Pudliszki, Piwa – Lech, a Słonych przekąsek – Lay’s. W grupie Produktów do prania i płukania zwycięzcą jest Lenor, Produktów do sprzątania – Ajax, Produktów dla zwierząt – Whiskas, Produktów dla dzieci i niemowląt – BoboVita, a Produktów kulinarnych – Winiary.
– Marki, które w tym roku zdobyły nagrody, nie tylko przyciągnęły uwagę konsumentów, ale również odpowiedziały na ich rosnące oczekiwania w zakresie jakości i ceny. Zaoferowały produkty promocyjne, ale również takie, które łączą atrakcyjny koszt zakupu z zadowalającym gatunkiem – analizuje Marcin Lenkiewicz.
Zwycięzcą w grupie Kosmetyków została marka L’Oreal, Higieny osobistej – Nivea, a Higieny jamy ustnej – Colgate. W segmencie Nabiału zwyciężyła marka Mlekovita, wśród Roślinnych alternatyw produktów mlecznych – Alpro, a w grupie Tłuszczów roślinnych – Kujawski. Laureatem w grupie Napojów gorących została marka Jacobs, w segmencie Lodów – Big Milk, zaś Produktów do czyszczenia toalet – Domestos. Wśród Produktów do mycia naczyń wygranym jest Fairy. W grupie Przypraw sypkich główną nagrodę otrzymała marka Kamis, Mrożonych dań gotowych – Dr. Oetker, z kolei Słodyczy – Kinder. Ponadto w grupie Napojów bezalkoholowych wygrała marka Coca-Cola. Laureatem w kategorii Mięso i wędliny jest marka Krakus. W segmencie Produkty sypkie zwycięzcą jest Lubella, natomiast w Lekach OTC – Ibuprom.

Zdobycie nagrody w praktyce oznacza dla marek FMCG nie tylko prestiż, ale również możliwość wykorzystywania znaku „Wybór Konsumentów Nr 1” w swojej komunikacji przez najbliższy rok. To ogromna wartość marketingowa, która może być używana w kampaniach reklamowych, na opakowaniach, a także w komunikacji masowej. Dla producentów to również potwierdzenie, że ich produkt spełnia oczekiwania klientów, co może przekładać się na większą lojalność i zaufanie konsumentów.

 

Współpraca