Robico nigdy nie będzie produkować tych kefirów. Dyrektorka tłumaczy dlaczego

Rynek kefirów systematycznie rośnie, pomimo tego, że produkt ten osiągnął już pewien etap dojrzałości. Jednak nad jakością dominuje cena – mówi Edyta Szczepańska, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu Robico.
Influenserzy wpływają na wzrost spożycia kefirówJak mówi Edyta Szczepańska, dynamika rozwoju kefiru jest spowodowane głównie tym, że znaczenie tego produktu w żywieniu nabrało zupełnie innego wymiaru. Jego zalety popularyzują coraz częściej dietetycy, influencerzy, ponieważ jest wiele czynników zdrowotnych przemawiających za dobroczynnym działaniem kefiru dla organizmu.
Dowodem na ciągły rozwój kefirów jest wiele nowych marek, które pojawiają się na sklepowych półkach. Wybór w tym asortymencie jest coraz bogatszy zarówno pod kątem rodzaju opakowania (butelka, kubek), gramatury, jak i smaku. Jednak największym zainteresowaniem cieszy się kefir naturalny – mówi Edyta Szczepańska
Robico nie będzie produkować kefirów smakowych
Robico cały czas podąża tym trendem, oferując produkt o krótkim składzie, bez dodatku mleka w proszku. Poza tym to, co wyróżnia firmę to inna niż powszechnie znana metoda produkcji, mianowicie termostatowa, dzięki czemu kefir Robico dojrzewa, w każdej butelce z osobna zachowując wszystkie walory smakowe.
Jesteśmy zwolennikami naturalności, dlatego nigdy nie zdecydujemy się na produkcję kefirów smakowych. Jesteśmy zdania, że smak można nadać sobie samemu, w dowolnym momencie poprzez dodanie, chociażby świeżych owoców lub warzyw – mówi dyrektor Szczepańska.
W kategorii kefirów Robico oferuje jedyny dostępny na rynku Kefir bez laktozy z dodatkiem probiotyku L. rhamnosus oraz Kefir w szklanej butelce o nieco wyższej zawartości tłuszczu 2%.
Mimo mody Robico nie planuje produkować asortymentu o podwyższonej zawartości białka
W ostatnim czasie modą stały się produkty o podwyższonej zawartości białka. Na półkach coraz częściej możemy zauważyć nowe produkty w tej kategorii, również kefiry. Robico jednak nie stawia na tę kategorię i nie planuje produkcji tego typu.
Naszym celem jest dalszy rozwój, głównie w kanale nowoczesnym, który w całej sprzedaży Robico stanowi ponad 70%. Nie jest to jednak łatwe zadanie, ponieważ w ostatnim okresie dla rynku, ważniejsza stała się cena niż jakość produktów. Dodatkowo walka cenowa największych sieci handlowych również nie sprzyja produktom premium, a do tej kategorii zalicza się kefir Robico – mówi Edyta Szczepańska
Zaznacza, że partnerzy handlowi Robico bardzo mocno zwracają uwagę na cenę i z wielkim oporem decydują się na przyjęcie korekt cenowych. Ubolewa, że wartość, jaką jest jakość spadła na dalszy plan już na etapie decyzji o tym, jaki asortyment powinien znaleźć się na półce sklepowej.