Systemy wsparcia sprzedaży są nastawione na mobilnych pracowników

13.02.2018 -
Mamy do czynienia z generacją systemów, które na gruncie podstawowej oferty w dość zbliżony do siebie sposób zapewniają obsługę podstawowych aktywności mobilnych pracowników. Standardy jednak, wskutek mocnej konkurencji na rynku, są systematycznie śrubowane – powiedział Paweł Gołubiak, Head of Workforce Solutions eLeader.
Z jednej strony mamy do czynienia z poszerzaniem zakresu zadań przedstawicieli np. o działania merchandisingowe i stricte promocyjne, z drugiej całokształt obecności u klientów wspierany jest przez więcej wysokiej jakości danych i innowacje technologiczne. – Te pierwsze przyczyniają się do wyższej jakości raportowania i podejmowania trafniejszych decyzji na wszystkich poziomach. Te drugie zwiększają poziom automatyzacji (np. automatyczne rozpoznawanie produktów na półkach), poprawiają komfort pracy przedstawicieli (rozwój badań nad user experience, polecenia głosowe, personalizacja, powiadomienia push), wreszcie zwiększają wydajność (systemy motywacyjne, gamifikacja czy dystrybucja wiadomości, dokumentów czy multimediów) – mówi Paweł Gołubiak.
– Dlatego też pytanie, jakie powinni sobie zadać managerowie szykujący się do rynkowego skoku, nie brzmi „czy?”, ale „jak?” automatyzować kolejne obszary działalności swoich handlowców – uważa Paweł Gołubiak.
(13.02.2018 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. portalspozywczy.pl)